15.03, 16.03. 17.03 Історія України 9-Б, 9-А
клас (за розкладом)
Тема: Особливості соціально-економічного розвитку
Наддніпрянщини 15.03 9-Б 16.03 9-А
Мета: визначити основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного
розвитку українських земель початку ХХ ст.; індустріальної модернізації на
українських землях; навчити учнів застосовувати терміни « монополізація,
концентрація», «синдикат»; розглянути діяльність промисловців-меценатів та
розвиток кооперативного руху.
1. В класній роботі запишіть:Число. Тема. План.
1.Розвиток
промисловості
2.Економічна
криза 1900-1903рр.
3.Діяльність
промисловців-меценатів
4.Розвиток
сільського господарства та кооперативний рух
Вивчення нового матеріалу за переглядом відео
за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=4E7iDbfkKSc
2. Запишіть в зошиті: Економічна криза- (складний
загострений стан в економіці, занепад, спад виробництва, недовантаження
виробничих потужностей, зростання безробіття, розлад промислового і
сільськогосподарського виробництва)
3.
Завдання – опрацювати ст. 188-190 та
закінчіть речення
1)Брати
Терещенки походили з …
2)Найбільшим
об’єднанням у цукровій галузі країни того часу було..
3)Пожертвував
на громадські потреби 5 млн рублів…
4)Терещенки
збудували …
5)Василь
Симиренко одним із перших в імперії запровадив виробництво….
6)Був
активним учасником українського національного руху …
7)Єдина
газета в Росії, яка висвітлювала український національний рух…
8) Василь Симиренко фінансово підтримував
журнал…
Домашнє завдання
Параграф 27,
відповіді на питання ст.191 №1 або№2 (Рубрика Домашнє завдання) Письмові
завдання виконуйте на окремих аркушах, фотографуйте і відправляйте на електронну пошту olgaola410@gmail.com
Тема: Український політичний
і національний рух на початку 20 століття 16.03 9-Б 17.03 9-А
1.
Передивіться будь ласка відео https://www.youtube.com/watch?v=Qjgcr-ziVRA
та за ним складіть хронологічну таблицю виникнення партій
2.
Запишіть терміни в зошит і
вивчіть їх
Політизація — активізація в суспільстві сил, що висувають політичні вимоги, як-от:
зміна форми правління, виборче право, свобода слова, друку, мітингів, зборів.
Політична
партія (від лат. parties — «частина») — політична організація, що виражає
інтереси певної соціальної групи (або груп), об’єднує найбільш активних її
представників і прагне до досягнення певних цілей та ідеалів.
Консолідація
української нації — усвідомлення великою спільністю людей
необхідності створення власної національної держави на основі єдності території
проживання, формування та поширення єдиної літературної мови, культури,
зміцнення економічних зв’язків, що відбуваються під впливом модернізації.
Домашнє завдання: Параграф 28, відповіді на питання ст.198 усно.
ДЯКУЮ ЗА УРОК)))
15.03 6-Б,
6-А(дівчатка) Трудове навчання
Тема: ОСТАТОЧНА ОБРОБКА
ВИШИТОГО ВИРОБУ ТА ДОГЛЯД ЗА НИМ
1. Остаточна обробка вишитого виробу та
перевірка його якості
Вишитий виріб буде
мати естетичний та привабливий зовнішній вигляд не тільки за умови якісного
вишивання, правильного добору кольорів. Важливу роль відіграє остаточна
обробка, яка виконується після того, як виріб вишитий.
Остаточна обробка
вишитого виробу складається з таких операцій:
1) видалення
зайвих ниток;2) перевірка якості виконання вишивки;3) прання;4)
підкрохмалювання;5) прасування.
Якість вишитого
виробу визначають за такими показниками:
• правильність
нанесення стібків вишивки на тканину; • заповнення усього візерунка вишивкою;
• поєднання
кольорової гами; • поєднання ниток
різного ґатунку для вишивки;
• відсутність
вузликів з лицьового та виворітного боків; • обробка країв виробу.
2. Прання вишитих виробів Щоб вишиті вироби залишалися красивими
протягом багатьох років, за ними необхідно правильно доглядати. Вишивати виріб
треба охайно, щоб він якнайменше забруднювався. Але, як би не був акуратно
вишитий виріб, його потрібно в кінці випрати. Під час прання змиваються фарби,
які не були добре закріплені, та вирівнюються нитки на вишивці й основній
тканині. Догляд за вишитими
виробами передбачає прання у теплому розчині звичайного прального засобу без
вибілюючих речовин за температури не більше 40 С. Прати необхідно дуже
обережно, терти легенько лише ті місця, де немає вишивки. Крім того, слід
враховувати, що вироби з льону після прання і сушіння можуть дати усадку 4-6 %
. Сушити вироби потрібно у розпрямленому вигляді.
Не пересушувати. Якщо ж виріб пересушено, його слід зволожити водою, дати трохи
полежати і пропрасувати добре розігрітою праскою із парою. Після прання вишиті вироби потрібно добре
прополоскати у прохолодній воді, але не віджимати. Під час полоскання (для всіх
тканин) у воду додають оцет (1 столову ложку на 1 л води). Для прання виробів, вишитих кольоровими
бавовняними нитками, можна користуватися засобами, які є вдома у кожної
господині. Це: вода, сіль, шампунь, оцет. Вишиті вироби замочити у теплій і
підсоленій воді: 1 чайну ложку солі на 1 л води. Потім прополоскати виріб у
прохолодній воді і випрати в теплій воді з додаванням невеликої кількості
шампуню. Виріб віджати і прополоскати в холодній воді з оцтом до тих пір, поки
вода не буде чистою. Сіль і оцет закріплюють колір ниток і надають їм блиску.
3. Підкрохмалювання (апретування) вишитих
виробів Загальновідомим є спосіб підкрохмалювання
(апретування) тканини — прополіскування у розчині крохмалю. Вишиті вироби під
час апретування втрачають зовнішній вигляд, оскільки нитки при цьому склеюються
і втрачають свій блиск. Але якщо треба додати жорсткості та необхідної форми
виробам із льняних, бавовняних тканин, батисту, маркізету, то після основного
прання їх злегка підкрохмалюють. Для цього необхідно приготувати крохмальний
розчин та протерти виріб з виворітного боку щіткою або тампоном, змоченим
розчином, а потім пропрасувати гарячою праскою, поклавши зверху чисту суху
тканину.
4. Прасування вишитих виробів Щоб надати деталям і виробам правильної і
красивої форми, здійснюють волого-теплову обробку. Якість виробів, їх зовнішній
вигляд багато в чому залежать від волого-теплової обробки, яку застосовують у
процесі виготовлення виробів та на завершальному етапі. Для волого-теплової обробки використовують
різне обладнання та пристосування: прасувальні дошки, колодки, столи, праски,
преси, пароповітряні манекени. Під
час виконання волого-теплової обробки важливо обирати режими прасування залежно
від виду тканини. Для цього слід перевірити праску і налаштувати її на необхідний режим прасування
певного виду тканини (шовк, вовна, бавовна тощо). Потім виріб викласти на махровий
рушник, покритий зверху білим полотном, виворітним боком догори і пропрасувати
його. Такий спосіб прасування вишитого виробу збереже візерунок об’ємним. Ні в
яком,у разі не можна прасувати виріб з лицьового боку. Нам
доводиться доглядати не тільки за вишитими власноруч виробами,
а й за придбаними у торговельній мережі. У таких випадках слід попередньо
ознайомитись із ярликами, розміщеними на виробі, на яких зображені
позначки-рекомендацїї догляду за виробом. Зневажати цими позначками не можна!
Домашнє
завдання: прочитати конспект, в зошит перенести подану Таблицю «Стандартні знаки догляду за виробами». Роботи надсилати
не потрібно. Всі знаки перевіримо при зустрічі. ДЯКУЮ ЗА УРОК)))
14.03
8-Б клас 16.03 8-А клас Всесвітня історія
Добрий ранок
діти! Працюємо далі в дистанційному режимі!
Мета:
сформувати в учнів уявлення про Османську імперію в XVI-XVII ст.; розглянути
турецько-українські відносини, культуру Османської імперії; розвивати увагу,
мислення, пам'ять, вміння аналізувати та робити висновки.
Число Класна робота Тема: Османська імперія
1.
Відтворіть в зошиті схему
2.Установіть відповідність між поняттям та його визначенням.
1 диван 2 халіф 3 емір 4 яничари 5 сипахи |
А гвардія султана, що набиралася із хлопчиків-рабів, які
виховувалися в спеціальних школах-кармах Б вища рада при
султані В
воїни-кіннотники Г титул правителя
в деяких мусульманських країнах, а також особа, що носить цей титул 2.
Законспектуйте для допомоги при усній відповіді: XVI століття стало для Османської імперії часом найбільшої
військової та політичної могутності Османської імперії. Султан Селім І Грозний (1512 – 1520 рр.) у
першій половині XVI століття приєднав до своїх володінь значні території на Близькому сході та в Північній Африці. Перемігши у війні з
Іраном Селім І завоював Азербайджан,
частину Вірменії, Грузії, Дагестан та Курдистан. Після підкорення Сирії та Єгипту він проголосив себе халіфом
– головою всіх мусульман. Правління сина Селіма І Сулеймана І Пишного вважають періодом
найвищого розквіту імперії. Він впорядкував законодавство імперії, за що
народ назвав його «кануні»
(«законодавець»). Дружиною Сулеймана І стала українська дівчина Настя
Лісовська, відома як Роксолана. За
його правління турки-османи проникли до Центральної Європи. Після взяття
Белграда турецькі війська рушили в Угорщину. У 1526 р. в битві під Могачем
вони розгромили чесько-угорські війська. Угорщину було розділено між
Австрійською та Османською імперією. У 1529 р. Сулейман І
оточив Відень. Однак з наближенням зими турки були змушені зняти
облогу. Так Австрія стала головним ворогом для Османської імперії. Проти
австрійських Габсбургів імперія уклала союз із Францією. У результаті
постійних воєн погіршувалося внутрішнє становище імперії – зменшилося
надходження здобичі, данини та рабів. У відповідь на збільшення податків в 1591
– 1628 рр. країною прокотилася хвиля селянських повстань. У 1683 р. султан Мехмед IV зі 100-тисячною армією рушив на Австрію. Після облоги
Відня, яка тривала два місяці, турецька армія була вщент розбита. Ця битва
стала найбільшою поразкою для Османської імперії у XVII столітті. 1.
Самостійна робота
з текстом підручника (с. 86). ·
Опрацюйте текст
підручника. ·
Яким було
становище чоловіків-немусульман на завойованих турками землях? (сплачували подушний податок, виконували
повинності, не мали права носити зброю, їздити верхи, споруджувати будинки,
вищі ніж у турків). ·
Поясніть роль
руху гайдуків. |
Передивіться
одне за вибором відео:https://www.youtube.com/watch?v=kSOHVwwp0Vo
https://tut-cikavo.com/kultura/istoriia/647-tsikavi-fakti-pro-osmansku-imperiyu
https://urok.osvita.ua/materials/history_world/74744/attachment-download/27908/
I.
Домашнє
завдання.
1) Опрацювати
§ 16 підручника
2)
Опрацювати і
законспектувати завдання №5 Культура
Османської імперії XVI –XVII століття підручника
с. 86 (6 балів), № 5 ст.86 + №6 ст.87 (9-11 балів).
Письмові
завдання фотографуйте і відправляйте на
електронну пошту olgaola410@gmail.com
14.03 9-Б
, 9-А класи Всесвітня історія Тема: «Російська імперія 2»
.Мета: ознайомити учнів з особливостями соціально-економічної
модернізації Російської імперії.
1.Повторіть визначення «народництво». «робітничий рух»,
«колоніальна політика».
2. Пригадайте та повторіть за конспектом
Домашнє
завдання : Прочитайте параграф 21, п.6- 10, обов’язково вивчіть на наступний урок Висновки (стор.174)
. Виконайте тести (за власним вибором варіанту)
Письмові
завдання фотографуйте і відправляйте на
електронну пошту olgaola410@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар