Завдання для учнів 8-Б і 8-А
класів Історія України 11.02:
Тема: «Воєнно-політичні
події 1650—1653 рр.»
ОПРАЦЮВАВШИ
ЦЕЙ ПАРАГРАФ, ВИ ДІЗНАЄТЕСЬ: про політичний та
адміністративно-територіальний устрій, територію, військо, фінанси та
судочинство козацької України; якими були основні зміни в
соціально-економічному житті українського народу внаслідок утворення Гетьманщини;
що таке «Гетьманщина», «Генеральна військова рада», «генеральна старшина»,
«універсал», «гетьманські універсали», «полк», «сотня».
1.Передивіться відео за посиланнями https://www.youtube.com/watch?v=Oej6KETTW1o
2.Працюємо з хронологією
1651 р. — битва під Берестечком. Білоцерківський договір.
1650,
1652, 1653 рр. —
молдавські походи.
Травень
1652 р. — битва під Батогом.
Осінь-зима
1653 р. — Жванецька облога.
Кам’янецька угода.
3. Термінологія – прочитати, вивчити, вміти тлумачити:
Гетьма́нщина або Ві́йсько Запоро́зьке — українська козацька держава на території Наддніпрянщини, Сіверщини та
Східного Поділля. Утворилася внаслідок найбільшого
козацького повстання в Речі Посполитій — Хмельниччини. Головою держави виступав
виборний гетьман. 1654 року перебувала під протекторатом московського царя, з
1658 року — польського короля. Протягом другої половини 17 — початку 18
століття, в ході громадянської війни, позмінно визнавала верховенство
Московського царства, Речі Посполитої та Османської імперії. 1667 року
розділена по Дніпру на Правобережну і Лівобережну Україну згідно з
Андрусівським миром між Річчю Посполитою та Московським царством. Після
остаточного скасування в Речі Посполитій козацького устрою на Правобережжі 1699
року, продовжила існування на теренах Лівобережжя. Виконувала роль заслону для
Російської імперії від Речі Посполитої, Османської імперії та Кримського
ханства. 1709 року, під час Великої північної війни, невдало намагалася перейти
під протекторат Швеції. Протягом 18 століття поступово втратила політичну і
економічну автономію. 1764 року наказом імператриці Катерини ІІ була позбавлена
інституту гетьмана, а 1786 року — козацького полкового устрою. 1765 року
перетворена на Малоросійську губернію Російської імперії.
Генеральна військова рада — вищий орган влади Запорізької Січі, Війська Запорізького (реєстрового), Гетьманщини та Слобідської України протягом 1648–1750 років. Один з органів центральної влади нарівні з
владою гетьмана та Радою генеральної старшини.
Універса́л (від лат. Universalis — загальний, через пол. Uniwersał) — актовий
документ, який доводить до загального відома певну постанову влади, її
розпорядження адміністративно-політичного характеру. Універсалами називались маніфести або законодавчі акти в Речі Посполитій та Україні 16–18 ст., які
видавали гетьмани Корони Польської, Великого князівства Литовського , Війська Запорозького , Гетьманщини.
В Україні в XVII—XVIII століттях, на зразок польських королів чи сейму,
Генера́льна
старши́на — це: вища державна адміністрація в Гетьманщині у 17-18 століттях. Генеральна старшина становила
найближче оточення гетьмана. До складу генеральної старшини входили: генеральний обозний, генеральний суддя, генеральний писар, генеральний підскарбій, генеральний хорунжий, генеральний бунчужний, два генеральних осавули.
ГЕТЬМАНСЬКІ УНІВЕРСАЛИ – маніфести або законодавчі акти в Речі Посполитій та Україні 16–18 ст., які видавали гетьмани Корони Польської, Великого князівства Литовського , Війська Запорозького , Гетьманщини . В Україні найбільш виразної та сталої форми набули з
часу проголошення гетьманом Б.Хмельницького (поч. 1648).
Домашнє
завдання:
вивчити терміни, хронологію, уважно прочитати параграф 17. З наступного тижня
спілкуємось в ZOOM (тому повторіть всі терміни та дати)
Домашнє завдання за надішліть мені до 14.02. Я з
вами на зв’язку: електронна пошта olgaola410@gmail.com
ЗДОРОВ'Я
ВАМ І ВАШИМ РОДИНАМ ГАРНИХ ВИХІДНИХ))
Завдання для учнів 9-Б і 9-А
класів Трудове навчання 11.02:
Тема: «Визначення завдань з виконання проєкту. Пошук інформації, її аналіз»
Мета:
- навчити
учнів правильно поставити перед собою завдання для виконання проекту;
формувати вміння визначати кращі ознаки зразків - виробів; визначати
вимоги до об'єкту проектування;
- розвивати
вміння самостійно працювати, інтерес до вивчення нового матеріалу,
естетичні смаки учнів, формувати в школярів творчі здібності.
- виховувати
шанобливе ставлення до культурної спадщини народу, традицій, любов до
прекрасного.
Актуалiзацiя
навчальної діяльності учнів
Що таке
проект? З яких етапів він складається?
Що люди проектують ?
Для чого потрібно проектувати вироби?
Де використовується проектування?
Вивчення нового матеріалу
\
Термін «проект» у перекладі з латини означає
«кинутий уперед задум».
Проект – це
будь-який задум, що має мету, ресурси і конкретні терміни виконання.
Проект складається з таких етапів:
I. Організаційно-підготовчий етап
1.1 Обґрунтування вибору об'єкту
1.2 Вимоги до конструкції виробу
1.3 Вироби-аналоги
1.4 Вибір оптимального варіанту
II. Конструкторський етап
2.1 Опис зовнішнього вигляду за результатами, отриманими під час проектування,
складання макету конструкції
2.2 Клаузура, ескіз
2.3 Підбір матеріалів і інструментів для виготовлення виробу
III. Технологічний етап
3.1. Технологічний етап процесу виготовлення іграшки
3.2. Економічне дослідження
3.3. Екологічне обґрунтування виробу
3.4. Маркетингове дослідження
IV. Заключний етап
Демонстрування схеми «Етапи навчального проектування»
- Учні, як ви гадаєте, що таке виріб-аналог?
Щоб правильно зрозуміти, що таке модель-аналог нам
необхідно спочатку дізнатись, що таке базова модель.
Базова модель – форма виробу, яку
використовують для розробки цілого ряду подібних виробів. Базовою моделлю у
нашому випадку є яйце.
Модель-аналог – це модель, що створена на
основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.
Запишіть в зошит всі терміни
Я з
вами на зв’язку: електронна пошта olgaola410@gmail.com
ЗДОРОВ'Я
ВАМ І ВАШИМ РОДИНАМ ГАРНИХ ВИХІДНИХ))
Немає коментарів:
Дописати коментар